
Od 2025 r. dla niektórych frakcji odpadów komunalnych zostały wprowadzone limity, które wynikają z obecnie obowiązujących przepisów. Właściciele nieruchomości zlokalizowanych na terenie miasta Ustroń, które są objęte miejskim systemem gospodarowania odpadami komunalnymi, mogą dostarczyć do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych zebrane selektywnie odpady komunalne w każdej ilości, jednak w przypadku odpadów, które posiadają
określony limit, po jego przekroczeniu konieczne będzie uiszczenie opłaty za ich nadwyżkę – zgodnie z cennikiem dostępnym pod adresem https://pk.ustron.pl/cennik-2/.
Limity dla nieruchomości zamieszkałych (w tym nieruchomości mieszanych, czyli takich, na których w części zamieszkują mieszkańcy, a w części nie zamieszkują mieszkańcy, a prowadzona jest działalność gospodarcza) wynoszą:
• odpady zielone przyjmowane w PSZOK w łącznej ilości – 500 kg/rok/na nieruchomość,
• odpady budowlane i rozbiórkowe oddawane z nieruchomości i przyjmowane w PSZOK w łącznej ilości – 1000 kg/rok/ na nieruchomość,
• odpady wielkogabarytowe przyjmowane w PSZOK w łącznej ilości – 1000 kg/rok/ na nieruchomość,
• zużyte opony przyjmowane w PSZOK – 4 sztuki/rok/na nieruchomość.
Limity dla nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe oraz inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe (opłata ryczałtowa – jednorazowa) wynoszą:
• odpady zielone przyjmowane w PSZOK w łącznej ilości – 150 kg/rok/na nieruchomość,
• odpady budowlane i rozbiórkowe odbierane i przyjmowane w PSZOK w łącznej ilości – 250 kg/rok/na nieruchomość,
• odpady wielkogabarytowe przyjmowane w PSZOK w łącznej ilości – 100 kg/rok/na nieruchomość,
• zużyte opony przyjmowane w PSZOK – 1 sztuka/rok/na nieruchomość.
Wszystkie cenniki oraz regulaminy dostępne na stronie Przedsiębiorstwa Komunalnego Sp. z o.o. oraz stronie Miasta Ustroń są aktualne.

