Podróżujący pociągami z pewnością odczuli już skutki przebudowy Katowickiego Węzła Kolejowego, którą prowadzi PKP PLK. Wydłużony czas jazdy, opóźnienia powodują oczywiście niezadowolenie, ale włodarze poszczególnych spółek zapewniają, że cierpliwość zostanie nagrodzona.
Niektórzy podróżni mają za złe tę sytuacje zarządcom kolei, bo przecież niedawno odtrąbiono sukces po rewitalizacji linii Goleszów-Wisła Głębce. Składy miały jeździć szybciej i częściej. Tymczasem, jeśli chodzi o czas przejazdu, to w niektórych kursach, powrócimy do sytuacji sprzed remontu. Na stronie internetowej rozkład-pkp.pl czytamy, że czas podróży (bez przesiadek) ze stacji Ustroń Zdrój do dworca głównego w Katowicach wynosi od 1.30 h do 1.58 h. Pomimo tego następują opóźnienia. Przykładowo 6 września, na stacji w Goleszowie, zaplanowany przyjazd pociągu na godz. 7.10 opóźnił się o 1,5h. Na tym samym przystanku, skład, który miał stawić się o godz. 22.00, przyjechał 120 minut później.
– Ograniczenia w dostępie do infrastruktury torowej spowodują poważne utrudnienia: wydłużone czasy przejazdów, ruch jednotorowy, ograniczenia w dostępie do peronów, konieczność przesiadek i odwołania pociągów na krytycznych odcinkach to tylko niektóre z nich – wylicza Bartłomiej Wnuk, rzecznik prasowy Kolei Śląskich, zapewniając, że regionalny przewoźnik dokłada wszelkich starań, aby jak największa liczba pociągów mogła przejechać przez odcinki objęte robotami.
Jak podkreśla Katarzyna Głowacka, z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A, rozpoczęła się największa kolejowa inwestycja w historii województwa śląskiego. Jej efektem będą bezpieczne podróże, nowe przystanki oraz większe możliwości w ruchu pociągów. 1 września rozpoczęła się przebudowa torów, rozjazdów i czterech wiaduktów w Katowicach.
Infolinia o utrudnieniach w kursowaniu pociągów Kolei Śląskich, Biuro Obsługi Klienta i obsługa osób z niepełnosprawnościami są czynne całodobowo przez siedem dni w tygodniu pod numerem: 32 428 88 88. Szczegółowe informacje o realizowanej przez PKP PLK przebudowie Katowickiego Węzła Kolejowego dostępne są na stronie: www. slaskienatorach.pl. Mateusz Bielesz