
Kolei Linowa Czantoria z imponującymi wynikami – udany sezon zimowy i skuteczna strategia rozwoju.
Nowe otwarcie w Zarządzie Kolei Linowej Czantoria przynosi pierwsze efekty. Spółka zakończyła 2024 rok z najwyższym w ostatniej dekadzie zyskiem netto – ponad 1,89 mln zł, co oznacza wzrost aż o 77% względem roku ubiegłego. Sam grudzień to wynik sprzedaży o ponad 100% lepszy od poprzedniego.
Choć liczba przejść przez bramki w roku 2024 zmniejszyła się o 12% ze względu na słabą zimę 23/2024 oraz awarię i w konsekwencji tygodniowy przestój po ewakuacji (336 tys. w 2024 r. wobec 382 tys. w 2023 r.), przychody netto wzrosły o 6,7% tj do 14,57 mln zł, a skuteczna polityka kosztowa i zmiana struktury oferty doprowadziły do znacznej poprawy rentowności.
W sezonie zimowym 24/25 znacząco zwiększono sprzedaż usług podstawowych (kolej i wyciągi – wzrost o 76,6%) oraz gastronomii i towarów (wzrost o 139,6%). Również przychody z parkingów wzrosły kilkukrotnie.
Sukces ten to efekt szeregu podjętych działań: od zmiany struktury organizacji i owocnej pracy zespołowej, usprawnień i przygotowań przed zimą, poprzez wprowadzenie nowej polityki cenowej, ofert karnetowych, wydarzeń zimowych, współpracy z klubami oraz Kolejami Śląskimi aż po rozszerzenie działalności o atrakcje rodzinne, takie jak np. Magiczny Las.
Monika Linert – prezes zarządu zapowiada dalszy rozwój – już trwają przygotowania do ogłoszenia przetargu na budowę Słonecznych Tarasów, modernizacji poczekalni dolnej stacji oraz rozbudowy Magicznego Lasu. Dodatkowo planowane są nowe projekty: plac zabaw, kino plenerowe oraz rozbudowa infrastruktury i oferty gastronomicznej.
Czantoria umacnia się jako całoroczna atrakcja turystyczna, a wyniki finansowe za 2024 rok pokazują, że spółka ma wielki potencjał.
Rada Nadzorcza
Kolei Linowej Czantoria